Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

PKP Intercity w końcu walczy o pasażerów

PKP Intercity po wielu latach inwestycji infrastrukturalnych w końcu ma szansę przyciągnąć do siebie rzesze pasażerów, którzy się od niej odwrócili. Po 10-milionowej kampanii marketingowej przewoźnik wychodzi z kolejnymi promocjami. Najnowsza oferta #HappyHours jest pierwszą, która może naprawdę coś zmienić na rynku, bo w końcu jest atrakcyjna dla konsumentów.

PKP Intercity w końcu walczy o pasażerów
Promocja #HappyHours
źródło: Twitter @PKPIntercityPDP
Nowa oferta PKP Intercity polega na zapełnieniu najmniej popularnych kursów ekspresowych wieczorami w dni powszednie, w soboty oraz niedzielne poranki. Od 19 maja wszystkie miejsca w drugiej klasie w pociągach Express Intercity oraz Express Intercity Premium dostępne są w stałej cenie 49 PLN, bez względu na moment, w którym pasażer kupuje bilet. Tańsze są również bilety na pierwszą klasę, choć w tym przypadku promocja nie obejmuje składów Pendolino. Promocją nie są objęte pociągi międzynarodowe w relacji powrotnej do Polski.

Spółka najwidoczniej uznała, że lepiej zapełnić pociągi tańszymi biletami (często również tańszymi niż w ekonomicznych Twoich Liniach Kolejowych, dotowanych z budżetu państwa), niż "wozić powietrze". Koszty eksploatacyjne każdego Pendolino są stałe, bez względu na liczbę pasażerów. Ponadto widocznie taktyka polegająca na zmuszeniu klientów do kupowania biletów wcześniej okazała się mało skuteczna. W obecnych warunkach, do momentu w którym PKP Intercity będzie dysponowało dynamicznym systemem sprzedaży biletów, wzorowanym na liniach lotniczych, wydaje się, że ręczne obniżenie cen jest najlepszym możliwym rozwiązaniem.

Polacy coraz chętniej podróżują po kraju, o czym pisze red. Konrad Majszyk w dzisiejszym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej. O pasażerów coraz ostrzej walczą przewoźnicy lotniczy PLL LOT i Ryanair, a także autobusowi Polski Bus czy Lux Express. W końcu do walki o pasażera dołącza PKP Intercity i ma szansę jak największą część z nich z powrotem przekonać do korzystania z usług kolei.

Pierwszy krok ku temu został już wykonany i widać to na statystykach przewozowych spółki. Wczoraj pociągami Pendolino przejechał milionowy pasażer. W pierwszym kwartale z usług przewoźnika skorzystało ponad 300 tys. pasażerów więcej, niż rok wcześniej. Do pozyskania w stosunku do 2012 r. są jeszcze ponad 2 miliony klientów. Przed PKP Intercity więc daleka droga. Trzymajmy kciuki, bo przed przewoźnikiem jeszcze wiele zakrętów.
Data:
Kategoria: Gospodarka

Marcel Klinowski

Marcel Klinowski - https://www.mpolska24.pl/blog/marcelklinowski

Prezes Fundacji Projektów Obywatelskich / sekretarz zarządu i szef zespołu ds. transportu Stowarzyszenia "Republikanie" / miłośnik wolnego rynku, tramwajów i Apple

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.