Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Federalna autostrada "Lena"

Autostrada "Lena" w Federacji Rosyjskiej nosi oznaczenie A360 (dawniej M56). To trasa oznaczona w Rosji jako autostrada o znaczeniu strategicznym na szczeblu federacji. Biegnie od Nevers do Jakucka na Syberii i liczy sobie 1163 km. Nazywana często Amur-Yakut, jeszcze częściej "Drogą do piekła". Dlaczego? Dlatego ...

Federalna autostrada "Lena"
Droga ta prowadzi głównie przez terytorium wiecznej zmarzliny. Jest pokryta asfaltem tylko na niewielkich odcinkach w pobliżu Tyndy i Aldan. Reszta trasy jest pozbawiona jakiejkolwiek nawierzchni, trasa w czasie roztopów i obfitych deszczy staje się prawie nieprzejezdna.
W 2006 roku została mianowana do tytułu jednej z najniebezpieczniejszych dróg świata. Chyba nie bez przyczyny. Oto jeden z licznych komentarzy kierowców przemierzających ją: "Jeżdżę na tej trasie co tydzień i widzę ciągle ludzkie cierpienie, widzę ludzi którzy zamarzają na śmierć na odcinkach trasy, ciała zostają wśród gór i wzgórz ... Na obrzeżach Tyndy leżą setki wieńców ... Straszne!". Oprócz brudu i błota, najgorszą przeszkodą jest brak mostu przez rzekę Lenę. Prom pasażerski pływa latem, w zimie (grudzień - kwiecień) przeprawa przez rzekę odbywa się po lodzie, w czasie roztopów podróż możliwa jest jedynie drogą powietrzną lub poduszkowcem. 
Budowa połączenia kolejowego i mostu drogowego była wielokrotnie odkładana. Według planów "Rosavtodor" budowa mostu przez Lenę miała rozpocząć się w 2014 roku i zakończy w 2020 roku, ale z powodu aneksji Krymu została przełożona w bliżej nieokreśloną przyszłość, choć już we wrześniu 2010 roku, postanowiono o przeznaczeniu znacznych środków na budowę/odbudowę dróg federalnych "Ussuri", "Kołyma", "Lena". Środki miały pochodzić od 2012 roku z programu "Rozwój systemu transportowego".
Niestety w międzyczasie nastąpiło wydarzenie "KrymNasz" i zamiast skierowania 44 mld rubli w latach 2016-2020 na remont i budowę dróg i mostu na Lenie, środki te skierowano na budowę infrastruktury na Krymie, w szczególności na budowę mostu przez Cieśninę Kerczeńską. Razem na integrację Krymu planuje się wydać około biliona rubli, w tym czasie Syberia może trochę poczekać. To nie jedyna dyskusyjna inwestycja. Rząd planuje między innymi wydać 25 mld USD ok. 1 100 000 000 000 rubli (prawie tyle co koszt Olimpiady) na rozwój infrastruktury transportowej w ... Korei Północnej, w czasie kiedy ceny ropy naftowej zaczęły mocno spadać. Wygląda na to, że naprawa Federalnej Autostrady "Lena" odsunie się być może co najmniej do 2030 roku.

* poniżej pod zdjęciami jeszcze drobna niespodzianka i słowo wyjaśnienia do pewnej sytuacji.
image1954-0.jpg
image1954-1.jpg
image1954-2.jpg
image1954-3.jpg
image1954-4.jpg
image1954-5.jpg
image1954-6.jpg
image1954-7.jpg
image1954-8.jpg
image1954-9.jpg
image1954-10.jpg
image1954-11.jpg
image1954-12.jpg
image1954-13.jpg
image1954-14.jpg
image1954-15.jpg
image1954-16.jpg
image1954-17.jpg
image1954-18.jpg
image1954-19.jpg
image1954-20.jpg
image1954-21.jpg
image1954-22.jpg
=======================================================================
* UWAGA OD REDAKCJI
Takiej treści artykuł z tymi zdjęciami poniżej pojawił się na stronie http://steer.ru/node/33993 27.11.2014. Po dwóch dniach został zmieniony na wzorcowy dokument propagandowy informujący, że przebudowa trasy zakończyła się w 2014 roku... do sprawdzenia na linkowanej stronie. I podobno obecnie wygląda tak:
1_5.jpg
2_7.jpg

Póki co zostały na stronie jeszcze rozgoryczone komentarze Rosjan narzekających na szaleństwo "KrymNasz" poniżej kilka przykładów takich rozgoryczonych komentarzy wrzucamy je póki rosyjska cenzura ich również nie przerobiła na propagandę:
r1.jpg 
r2.jpg
r3.jpg

I dwa przykładowe komentarze z 29.11.2014 które pokazują zdziwienie jak bardzo zmienił się artykuł:
zddziwko1.jpg
zddziwko2.jpg

Powyżej przedstawiliśmy zdjęcia jak realnie wygląda obecnie trasa. Pytania Rosjan z komentarzy pod tymi zdjęciami o sens awantur międzynarodowych pozostają bez odpowiedzi. Zdumienie budzi wiele komentarzy, które jedyną nadzieję pokładają w ... Chińczykach, jako nadziei na normalność.

źródło(było na): www.steer.ru
Data:
Kategoria: Świat
Tagi: #M56 #Rosja #drogi #Syberia
Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.