Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Test smartfona

Czym się różni telefon wpływowej osoby, od telefonu młodego człowieka? Jak komuś się wydaje, że wpływowa osoba ma bardziej „wypasiony”, to jest w błędzie.

Test smartfona

To pokolenie Y ma bardziej wypasione smartfony niż pokolenie urodzone w słusznie minionej epoce. Różnica polega na czym innym. Młoda osoba na liście kontaktów ma znajomych – najczęściej rówieśników –  z fejsa, i rodzinę. A wpływowa osoba ma prezesów ważnych firm, ministrów, posłów, samorządowców, finansistów, naukowców, artystów, dziennikarzy. Potocznie takie kontakty określa się, jako znajomości, a naukowo jako kapitał relacji. Osoby wpływowe wcale nie musz a być bardziej inteligentne, lub mądrzejsze od młodych osób, które dopiero aspirują do bycia kimś ważnym. Za to mają o wiele większy kapitał relacji, którego najprostszą miarą jest siła listy kontaktów w smart fonie. Jeżeli ktoś ma duży kapitał relacji, to może bardzo skutecznie realizować swoje projekty, pozyskać na nie finansowanie (od znajomych finansistów), dotrzeć do klientów (przez znajomych prezesów i media) czy pozyskać specjalistów do współpracy. Bo wszystkich ma w na swojej liście kontaktów w smartfonie. A młody człowiek, nawet jak ma genialny pomysł, to jeżeli nie zadbał wcześniej o budowę kapitału relacji, to najwyżej może o nim opowiedzieć w domu na niedzielnym obiedzie, albo podzielić się nim z kolegami na fejsie. Albo pójść w miasto po prośbie, od klamki do klamki. Innymi słowy mój kapitał relacji, profesora i byłego wiceprezesa NBP jest znacznie większy niż ten, który ma kasjerka w Biedronce, ale znacznie mniejszy od prezesa Goldman Sachs, który ma prywatne telefony komórkowe do prezesów największych globalnych korporacji na całym świecie.  Czyli mogę osiągnąć więcej od kasjerki, ale mniej od szefa Goldman Sachs, i nie ma to nic wspólnego z inteligencją lub poziomem wiedzy, to wynika z różnego poziomu kapitału relacji.

Dlatego polecam wszystkim test smartfona. Test polega na tym, że co jakiś czas, raz na miesiąc, na kwartał, trzeba pozyskać do swojej listy kontaktów numer telefonu kogoś ważnego. Ale nie w taki sposób, że się wygoogluje, tylko ważna osoba świadomie go przekaże i w przyszłości można z tego numeru skorzystać.

Jak się pozyskuje takie kontakty będąc młodym człowiekiem? Mówię o tym studentom na zajęciach, piszę też o tym w mojej nowej książce Ekonomia w matriksie, która właśnie się ukazała. Jest wiele bardzo prostych i skutecznych sposobów, na przykład można zwrócić na siebie uwagę ważnej osoby na konferencji zadając inspirujące pytanie. Osoby kreatywne mogą urządzić happening związany z firmą, w której kontakty chcą pozyskać. Są setki sposobów, to nie jest problem. Problemem jest natomiast to, że my, pokolenie urodzone w poprzednim systemie, nie uświadamiamy pokoleniu Y, w tym studentom, jak ważny jest kapitał relacji dla osobistego sukcesu. Sama wiedza nie wystarczy. Dlatego każdy powinien podejść do testu smartfona i go zdawać, regularnie. Wtedy okaże się, że nagle jego kariera nabrała nowego rozpędu.

Data:
Tagi: #smartfon #ekonomia

Krzysztof Rybiński

Economy of the XXI century - https://www.mpolska24.pl/blog/economy-of-the-xxi-century

Professor Krzysztof Rybinski holds MA in computer sciences, and Ph.D. in economics. He has an extensive professional background. He worked as software engineer in Tokyo, director of the Soros Foundation programs in CEE, a consultant to the World Bank. He was chief economist and managing director at commercial banks. In 2004, he was appointed the Deputy Governor of the National Bank of Poland by the President of Poland and performed this function for four years until 2008. He was in charge of research, foreign exchange reserves management, payment systems, cash circulation management, monetary statistics and international relations. Under his supervision National Bank of Poland changed its investment strategy which resulted in additional one billion dollars profit for Poland. In 2004-2005, he was member of the EU Economic and Financial Committee, and in 2007-2008 a member of the Polish Financial Services Authority. In 2007-2008 he served as a World Bank alternate governor for Poland. He was also member of the supervisory boards of several financial sector companies (2008-2009) and Partner in Ernst & Young Poland (2008-2010). Since 2010, he has been Professor and President of Vistula University in Warsaw, which offers education to students from more than 30 countries. In 2012 he launched the investment fund called EUROGEDDON, its investment strategy assumes deepening financial crisis in the Eurozone. The fund launch was covered by Financial Times and CNN International.

Krzysztof Rybinski was economic advisor to several Polish governments. In the last few years he was a coauthor of country higher education strategy, e-government strategy and intellectual capital strategy.

Krzysztof Rybinski is author of numerous refereed papers in economics and (co) author of several books. In March 2012 ranking he was ranked the fourth best Polish economist by number of scientific citations. In October 2012 he received the business award of most respected Polish economist. He has also contributed hundreds of articles on economics and financial markets to Polish newspapers. He published in The Wall Street Journal, Financial Times and The Economist. He was the first senior central banker in the world to have started a popular and often quoted by media economic blog www.rybinski.eu already in 2006.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.