Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Deutsche Bahn ujawnia: Warszawy do Gdańska poniżej 3 godzin? Tak, i to bez Pendolino!

Z Warszawy Wschodniej do Gdańska Głównego w 2 godz. 50 min. Z Warszawy Centralnej do Katowic w 2 godz. 28 min. Jeżeli wierzyć naszym zachodnim sąsiadom, to wszystko będzie możliwe w Polsce od 14 grudnia 2014 r. i to klasycznymi pociągami, a nie dzięki Pendolino!

Deutsche Bahn ujawnia: Warszawy do Gdańska poniżej 3 godzin? Tak, i to bez Pendolino!
To już tradycja, że na 60 dni przed zmianą rozkładu jazdy Deutsche Bahn ogłasza na swoich stronach internetowych ofertę na 2015 rok, w tym na połączenia po Polsce. Niemieccy kolejarze tym samym zawstydzają trochę polskich kolegów, pokazując opinii publicznej w naszym kraju, czego jakich zmian możemy się spodziewać od nowego rozkładu. W niektórych przypadkach możemy też kupić bilety w promocyjnych cenach, przez niemieckiego pośrednika, na przejazdy wybranymi pociągami z Berlina przez Poznań do Warszawy i Trójmiasta.

Co możemy zobaczyć w najnowszej odsłonie rozkładu? Na razie pociągi międzynarodowe przejeżdżające przez Polskę. I tutaj parę dobrych wiadomości. Po pierwsze, pojawiło się bezpośrednie połączenie z Gdańska i Gdyni przez Warszawę i Katowice do Wiednia i to z bardzo dobrymi czasami przejazdu:
  • z Gdańska Głównego do Warszawy Wschodniej pojedziemy w 2 godz. 50 min (z Gdyni Głównej w 3 godz. 15 min),
  • z Warszawy Centralnej do Katowic pojedziemy w 2 godz. 28 min,
  • z kolei z Gdańska Głównego do Katowic pojedziemy w 5 godz. 51 min (z Gdyni Głównej w 6 godz. 16 min).
Co ciekawe, to są czasy przejazdu, które znamy z obietnic PKP Intercity dotyczących... Pendolino, a będą wykonywane przez znane wszystkim tradycyjne składy (tak ten na zdjęciu do artykułu). Z Katowic do Warszawy mamy pojechać nawet 6 minut krócej. Jeżeli te informacje się sprawdzą, to oznacza, że Pendolino i specjalnie dla niego przygotowana oferta EIC Premium nie będzie żadną rewolucyjną ofertą. Po prostu poza zakończeniu remontów wszystkimi pociągami będzie się jeździło szybciej. Tak więc znowu pojawią się pytania, czy trzeba było kupować drogie superpociągi z Włoch, skoro nie ma żadnej różnicy w czasach przejazdu? A także to kiedy Pendolino pokaże na polskich torach swoje pełne możliwości?

Dla pasażerów to bez znaczenia, czym pojadą. Ważne żeby było szybko, komfortowo i punktualnie. Wszystko wskazuje na to, że będzie to możliwe dzięki Pendolino i pociągiom międzynarodowym. Bilety kupią tam, gdzie będzie taniej i wygodniej. Od dzisiaj mogą to zrobić na stronach Deutsche Bahn, jak co roku, miesiąc wcześniej niż w PKP Intercity.
Data:
Kategoria: Gospodarka

Marcel Klinowski

Marcel Klinowski - https://www.mpolska24.pl/blog/marcelklinowski

Prezes Fundacji Projektów Obywatelskich / sekretarz zarządu i szef zespołu ds. transportu Stowarzyszenia "Republikanie" / miłośnik wolnego rynku, tramwajów i Apple

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.