Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

LOT w płot

Po dekadzie radosnej "restrukturyzacji" naszego narodowego przewoźnika i miliardach naszych pieniędzy utopionych w błocie rysuje się w końcu wizjonerski koncept doprowadzenia do rentowności LOT-u – NIELATANIE. Nobla z ekonomii mamy w kieszeni.

LOT w płot

LOT stał nad przepaścią, ale ostatnio poczynił istotny krok naprzód. Prezes Mikosz (na zdjęciu) dostanie z pewnością sowitą nagrodę uznaniową pod choinkę. Jest prezesem LOT-u tylko od roku a już wprowadził rewolucyjne zmiany, takie jak kawa Starbucks w kartonowych kubkach, które umieściły LOT ponownie wśród najlepszych graczy na rynku.

Ale to tylko początek. Wraz z Komisją Europejską zarząd LOT wypracował w końcu solidny model ekonomiczny dla LOT. Oparty na nielataniu. Czy zaistniejemy wkrótce wśród laureatów nagrody Nobla z ekonomii? Wszystkie genialne pomysły są w sumie proste. W przypadku LOT-u innowacyjna analiza ekonomiczna wykazała, że im więcej LOT lata tym więcej traci pieniędzy. A rozwiązanie genialnie postawionego problemu przyszło już prawie samo: im mniej LOT będzie latał, tym mniej będzie tracił pieniędzy.

Zarząd spółki podjął błyskawicznie pierwsze kroki wiodące ku uzdrowieniu naszego narodowego przewoźnika: już od końca grudnia jeden z Dreamlinerów LOT będzie latał dla Finnair (wraz z załogą i personelem pokładowym) na trasie Helsinki - Nowy Jork. Na razie tylko przez dwa tygodnie. No bo po co transportować pasażerów LOT drogim Dreamlinerem na kredyt i tracić pieniądze, kiedy można transportować pasażerów innych linii lotniczych z zyskiem. Czy to początek nowego modelu ekonomicznego naszego narodowego przewoźnika?

Komisja Europejska podziela wizjonerską analizę zarządu LOT i nakazała spółce zakończyć połączenia międzynarodowe z lotnisk regionalnych. Faktycznie, po co transportować pasażerów LOT i tracić na tym pieniądze kiedy można ich nie transportować?

Analitycy już przepowiadają nam rewelacyjną poprawę wyników finansowych LOT. Zamiast planowanej straty 142 milionów PLN w tym roku, strata może wynieść tylko 20 milionów PLN a następna transza pomocy publicznej z naszych pieniędzy (400 milionów PLN) zostanie wpompowana w LOT nie przed Świętami ale po Nowym Roku. Butelki szampana już mrożą się w salonach zarządu spółki i w gabinecie ministra transportu.

Podpowiadamy zarządowi LOT następny śmiały krok w restrukturyzacji spółki. Kiedy już wszystkie Dreamlinery na kredyt zostaną wynajęte (wraz z załogą) innym liniom lotniczym, wystarczy wtedy tylko wynająć Pendolino od PKP do wożenia pasażerów LOT. Wszak PKP też nie wie co robić z Pendolino i będzie tracić na tym kasę.

Pokażmy całemu światu, że Polak potrafi.

 

Rok 2014: Pierwszy Pendolino w barwach LOT-u ląduje we Wrocławiu

129bc06f-b7ee-4885-b39c-b48af9546f22.fil


Data:
Kategoria: Gospodarka
Tagi: #lot #nobel

StanislasBalcerac

Goodbye ITI - https://www.mpolska24.pl/blog/goodbye-iti

Z Panamy przez PRL do III RP, czyli o wpływie Wizjonerskiej Strategii Inwestowania (WSI) na Polskę -- czytaj cała prawdę całodobowo -- takze na Facebook / Goodbye ITI -- i myśl samodzielnie, bez TVN24

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.