Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Silnik TwinAir zdobywa prestiżową nagrodę w niemieckim konkursie “Die Besten Autos 2011”

Spośród nagród przyznanych przez niemiecki magazyn  „Auto Motor und Sport  w ramach konkursu “Die Besten Autos 2011” („Najlepsze samochody 2011 roku”) – konkurs w którym głosują czytelnicy wybierając zwycięzców w różnych kategoriach – silnik TwinAir Fiata otrzymał prestiżowe uznanie, nagrodę imienia Paula Pietscha (były kierowca wyścigowy, dziennikarz i wydawca) za wkład w rozwój technologiczny silników.

 

 

Nagrodę odebrał Pan Aldo Marangoni, wiceprezes Product Engineering Fiat Powertrain, podczas gali, która miał miejsce w Stuttgarcie.

TwinAir to innowacyjny silnik  opracowanym przez Fiat Powertrain, który  zadebiutował w 2010 roku w kultowym modelu Fiat 500. Dzięki niskiemu poziomowi spalania i emisji spalin, silnik ten aktywnie przyczynia się do ochrony środowiska i do osiągnięcia przez Fiata najniższego poziomu emisji CO2 spośród wszystkich producentów typu „full liner” (średnio 123,5 g/km CO2, wg ostatnich danych Jato Dynamics).

TwinAir Fiata, to benzynowy silnik o pojemności 875 cm3, dzięki turbosprężarce dysponuje mocą 85 KM (63 kW) i spala  4,1 litra paliwa na sto kilometrów, przy jedynych 95 gramach CO2 emitowanych na kilometr.


Możemy wyróżnić trzy najważniejsze czynniki dzięki którym TwinAir jest w stanie ograniczyć tak znacząco poziom spalania i szkodliwych emisji, zapewniając jednocześnie dużą przyjemność z jazdy.


Przede wszystkim budowa bazująca na dwóch cylindrach, dająca pełny wyraz koncepcji „downsizingu”, która umożliwia ograniczenie pojemności i zmniejszenie tarć wewnętrznych. Ponadto innowacyjne elektrohydrauliczne sterowanie zaworami MultiAir, opracowane przez Fiat Powertrain, które zamiast tradycyjnego wału krzywkowego jest systemem o zmiennych fazach zaworów ssących. Zastosowana została również turbosprężarka, która zapewnia moc i moment obrotowy porównywalny z większymi, czterocylindrowymi silnikami. 

Wajcha

Data:

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.