Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Jak odnieść sukces w biznesie: Strategia błękitnego oceanu oraz strategia koncentracji

Cżłowiek zastanawia się czasem dlaczego jedne firmy odnoszą sukces a inne ponoszą porażkę. Ciekawą teorię na powyższy temat znalazłem w książce "Strategia błekitnego oceanu", autorstwa Kim CH.Mauborgne R. Drugą bardzo ciekawą książką jest książka: “Koncentruj się! Strategiczny klucz do przyszłości Twojej firmy”, której autorem jest Al Ries.

Jak odnieść sukces w biznesie: Strategia błękitnego oceanu oraz strategia koncentracji

Oczywiście gorąco polecam też moje inne wpisy na mPolska24.pl:

Demografia Polski: Jak bardzo zmienimy się w ciągu dwudziestu lat


"Strategia błekitnego oceanu"

Autorzy podzielili firmy na te, które znajdują się w obszarze czerwonego lub błękitnego oceanu.
 
Przestrzeń Czerwonego Oceanu to wszystkie te rynki, które są już odkryte i zagospodarowane. Panuje na nich walka o każdy procent udziału w rynku. Końcowym etapem tej walki jest walka cenowa, gdyż produkty są podobnej jakości, więc tylko tym można konkurować.
Porównane to zostało do walki rekinów. Od krwi woda robi się czerwona
 
Natomiast błękitny ocean to "rekin", który jest sam, nie ma żadnej konkurencji. Wniosek sprowadza się do tego, aby spojrzeć na zagadnienia biznesowe z innej strony. Dostrzec nowych potencjalnych klientów, nowe możliwości.
 
Został opisany przykład starego stuletniego cyrku, który wygrał długoletnią walkę na rynku w USA. Pozostałe pare firm trudniących się zabawianiem dzieci to właśnie te "rekiny", które nawzajem się zagryzają.
I tutaj pojawiła się nowa firma (nie pamiętam nazwy). Stworzyła ona w ciągu paru ostatnich lat cyrk, ale dla... pracowników firm. Stworzyła całkiem nowy rynek. Postanowiła nie walczyć o rodziców z dziećmi, ale dostrzegła całkiem nowych klientów i stworzyła dla nich nowy rodzaj usługi. W ciągu paru lat zaczęła generować tak duże zyski, jak firma lider w tradycyjnie rozumianym cyrku.

Takie proste a jakie mądre:-)

Podobnie genialną w swej prostocie ale jakże potężną jest strategia koncentracji firmy na podstawowym biznesie. Bardzo fajnie jest to opisane w książce: “Koncentruj się! Strategiczny klucz do przyszłości Twojej firmy”, której autorem jest Al Ries.

Poniżej esencja tej książki, czyli cytat autora książki na stronie 16:

“Słońce jest potężnym źródłem energii. W ciągu godziny pod postacią promieni słonecznych docierają na Ziemię miliardy kilowatów. Jednak uzbrojeni w kapelusz i krem z filtrem UV możemy przez wiele godzin zażywać słonecznych kąpieli bez szkody dla zdrowia.

Laser jest słabym źródłem energii. Aby wytworzyć spójną wiązke światła, potrzebuje zaledwie kilka watów mocy. Ale z jego pomocą można przewiercać diamenty lub wycinać tkanki zaatakowane przez nowotwór.

Gdy przedsiębiorstwo zawęża pole działania do ściśle określonej dziedziny, osiąga efekt lasera. Osiąga siłę potrzbną do zdominowania rynku. Na tym właśnie polega strategia koncentracji.

Gdy przedsiębiorstwo rozprasza swoją działalność na różne dziedziny, rozprasza także swoje siły. Trwoni energię podobnie jak słońce. Na produkcję zbyt wielu wyrobów i obsługę zbyt wielu rynków”

W ciągu ostatnich kilkudziesięcu lat nastąpił bardzo szybki postęp technologiczny. Fakt ten w połączniu z możliwością taniej produkcji spowodował, że praktycznie każda firma staje przed pokusą zwiększenia asortymentu produktów i wejścia w nowe obszary. W konsekwencji firma staje się niekonkurencyjna gdyż zarządzanie dużą liczbą produktów i usług przerasta jej możliwości."

Więcej na temat powyższej książki można przeczytać tutaj: Analiza fundamentalna i zasada “Koncentracji” firmy na podstawowej działalności oraz tutaj: 1) Ogranicz pole działania 2) Oferuj szeroki wybór 3) Kupuj tanio 4) Sprzedawaj tanio 5) Zdominuj swoją kategorię

Źródło:

Michał Stopka Inwestor Profesjonalny

Data:
Kategoria: Gospodarka

www.michalstopka.pl

Michał Stopka Inwestor Profesjonalny - https://www.mpolska24.pl/blog/13

Michał Stopka prowadzi blog www.michalstopka.pl dotyczący: inwestowania na podstawie analizy fundamentalnej, analizy biznesów oraz kluczowych rzeczy dla gospodarki.--------------------------------------------------------------
Miesięcznie mój blog ma kilkadziesiąt tysięcy wejść. Od połowy września 2012 jestem też obecny na Facebooku i mam już kilkuset fanów.------------------------------------------------------------------------------------
Wiedza zawarta na blogu jak i przekazywana podczas szkoleń jest owocem jego wieloletniego doświadczenia jako inwestor indywidualny oraz instytucjonalny..--------------------------------------------------------------
W latach 2009-2012 Michał pracował jako zarządzający częścią portfela akcyjnego w Funduszu Emerytalnym ING. Pomimo, że OFE ING jako inwestor instytucjonalny miał największe aktywa w Polsce: około 60 mld zł, Fundusz Emerytalny ING miał najlepszy wynik wśród 14 OFE w tym okresie.
Wcześniej w latach 2007-2009 pracował jako analityk akcji w Funduszu Emerytalnym Pocztylion, który również miał wtedy bardzo dobre wyniki inwestycyjne..--------------------------------------------------------------
Przed pracą zawodową w latach 2000-2007 Michał zdobywał doświadczenie jako inwestor indywidualny, co bardzo pomogło mu później osiągać ponadprzeciętne wyniki inwestycyjne w pracy zawodowej.
Ponadto w latach 2007-2009 prowadził blog: www.michalstopka.pl, który odwiedzało kilkadziesiąt tysięcy osób miesięcznie..----------------------------------------------------------
Do pisania bloga powrócił we wrześniu 2012 r., po tym jak zrezygnowałem z pracy w Funduszu Emerytalnym ING, gdyż postanowił, że chce się realizować w zakresie indywidualnego inwestowania oraz szkoleń..-------------------------------------------------------------------------------------------
W rozwoju umiejętności inwestycyjnych wiele pomogło też Michałowi uczestniczenie w Programie CFA oraz studia dzienne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Studiując na SGH założył również Studenckie Koło Naukowe Klub Inwestora, które obecnie jest jednym z największych kół naukowych. Był jego prezesem i zajmował się kwestiami merytorycznymi dotyczącymi inwestowania.

Komentarze 3 skomentuj »

Uzupełnieniem powyższego wpisu jest jeszcze książka: Książka “22 niezmienne prawa marketingu”. Jest to bardziej zbiór 22 zasad strategicznych, których nie wolno łamać firmie a jeżeli to robi to jest bardzo duże ryzyko porażki biznesowej. Pisłaem o nie tutaj: http://www.michalstopka.pl/ksiazka-22-niezmienne-prawa-marketingu-czyli-dlaczego-firmy-odnosza-sukces-lub-ponosza-porazke/ a spis 22 zasad strategicznych podałem tutaj: http://www.michalstopka.pl/spis-22-niezmiennych-praw-marketingu/

Zresztą w ogóle o kilku ciekawych książkach dotyczących tematyki biznesowej i giełdowej piszę w zakładce "Książki" tutaj: http://www.michalstopka.pl/ksiazki/

No i oczywiście polecam moje ebooki:-) w zakładce "Do pobrania" http://www.michalstopka.pl/do-pobrania/

Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.