Kim jest specjalista ds pozycjonowania stron?
Specjalista ds pozycjonowania to pozycjoner, który pracuje na własny rachunek, a nie na potrzeby agencji seo. Decydując się na współpracę z seo freelancerem masz pewność, że rozmawiasz bezpośrednio z osobą, która wykonuje wszystkie czynności, a nie z wielką organizacją, która ma określone procedury. Współpraca ze specjalistą seo jest bardziej elastyczna i zwykle przynosi bardzo dobre efekty w postaci zwiększenia ruchu na stronie.
Dowiedz się również: Jak sprawdzić linki przychodzące do mojej strony?
Skuteczne pozycjonowanie stron w Google - czym jest?
Pozycjonowanie stron internetowych to zestaw czynności, które powodują wzrost widoczności strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek. Specjalista seo freelancer wykonuje czynności takie jak audyt seo, optymalizacja strony internetowej pod kątem słów kluczowych i wymagań wyszukiwarek, pozyskiwanie linków na zewnętrznych stronach www, czyli tak zwane budowanie popularności. Działania seo zawierają również analizę konkurencji czy content marketing, jakim jest rozwój topical authority w obrębie strony internetowej poprzez umieszczanie tematycznie powiązanych wpisów na blogu firmowym.
Jakie są korzyści pozycjonowania?
Pozycjonowanie serwisów internetowych i współpraca z seo specjalistą generuje wiele korzyści, do których możemy zaliczyć:
- zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania Google - podniesienie pozycji strony w wynikach na popularne w danej branży słowa kluczowe zapewnia stronie większą klikalność,
- poprawę sprzedaży produktów i usług - większy ruch użytkowników, zwykle oznacza zwiększoną sprzedaż w twojej firmie, ponieważ użytkownicy jacy szukają informacji w Google są nimi zainteresowani w danym momencie. W przeciwieństwie do reklamy w social media trafiasz do stargetowanej bazy klientów,
- wzrost zaufania do firmy - jak pokazują badania wyższa pozycja przekłada się na wzrost zaufania użytkowników do firmy, a to bezpośrednio przekłada się wzrost sprzedaży,
- dotarcie do lokalnych klientów - pozycjonowanie lokalne to działania ograniczone do konkretnego miasta lub regionu. Osoby używające wyszukiwarek zdają się coraz częściej wyszukiwać firm lokalnym. Jeśli posiadasz zakład fryzjerski lub salon kosmetyczny powinieneś zlecić usługi pozycjonowania właśnie na rynku lokalnym.
Ekspert SEO - co powinien umieć?
Osoba zajmująca się marketingiem w Internecie powinna posiadać szeroki zakres umiejętności, do których często można zaliczyć także samo tworzenie stron czy sklepu internetowego. Ekspert SEO zajmuje się pozycjonowanie stron firmowych. W zakres tych działań wchodzą:
- Audyt SEO - wykonanie rzetelnego audytu seo pozwoli określić problemy z jakimi boryka się witryna oraz sposoby na ich rozwiązanie,
- Wybór słów kluczowych - keyword research to wybór najlepszych słów kluczowych oraz fraz, które cieszą się popularnością wśród użytkowników oraz pasują do niszy strony internetowej,
- Optymalizacja stron i sklepów internetowych - kompleksowe pozycjonowanie nie może obejść się bez optymalizacji, która jest fundamentalnym elementem walki o wysokie pozycje w Google,
- Opracowanie strategii seo - strategia SEO to czynności jakie zamierza przeprowadzić osoba która zajmuje się pozycjonowaniem stron, a której celem jest zwiększenie widoczności strony każdego klienta,
- Link building - linkowanie to proces związany z budową odnośników (klikalnych linków) na zewnętrznych stronach internetowych. Mocne linki to nadal niezwykle istotny czynnik w procesie pozycjonowania, więcej o linkowaniu przeczytasz na https://kordianminkina.pl/pozycjonowanie-stron/link-building/,
- Analiza efektów - prowadzone działania powinny być stale monitorowanie na przykład za pomocą takich narzędzi jak google search console czy google analytics.
Agencja vs. SEO freelancer - kogo wybrać do pozycjonowania w Google?
Agencja SEO to zwykle firma posiadająca całą grupę osób, które pracują na sukces klienta. Do takiej grupy możemy zaliczyć copywriterów, młodszych i starszych specjalistów SEO, osoby od link buildingu czy innych usług seo. Duże agencje często traktują jednak klientów jako jednego z wielu i nie koniecznie przykładają się do wysokiej jakości usług. Decydując się na współpracę z freelancerem SEO zyskujesz pewność, że rozmawiasz bezpośrednio z osobą, która jest odpowiedzialna za wyniki witryn nad którymi czuwa i jej pensja w sposób bezpośredni uzależniona jest od wyników, jakie uda jej się wypracować. A to z kolei motywuje do wysokiej jakości działań.