Obecnie Panda produkowana jest z czterema silnikami: benzynowymi 1.1 (54 KM); 1.2 (60 KM); 1.4 (100 KM) oraz ekologicznym dieslem 1.3 MultiJet (70 KM). W ofercie występuje także wersja Panda Natural Power na gaz ziemny oraz wersja GPL na gaz propan-butan.
Panda może być wyposażona w manualną skrzynię zmiany biegów lub w automatyczną typu Dualogic. Jest także jedynym modelem w segmencie A, który może mieć napęd na cztery koła - występuje on w wersjach Climbing lub Cross. Z kolei wersja Pandy Eco podkreśla znaczenie jakie Fiat przywiązuje do poszanowania środowiska.
Rozpoczęcie produkcji seryjnej nowego Fiata Pandy w Tychach nastąpiło w maju 2003r. W europejskich rankingach sprzedaży Panda od razu wysunęła się na prowadzenie w swoim segmencie i pozostaje liderem tego segmentu do dzisiaj. Mijają kolejne lata i model utrzymuje cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów na rynkach zagranicznych. Sukcesy handlowe, potwierdzone są nagrodami i wyróżnieniami, przyznanymi zarówno przez dziennikarzy, jak i czytelników prasy specjalistycznej, z prestiżowym tytułem Car of The Year 2004 na czele.
Zakład w Tychach, gdzie Panda jest produkowana - zalicza się do światowej elity przemysłu samochodowego, co zostało potwierdzone ostatnio międzynarodowym audytem Word Class Manufactoring (stosowanie najlepszych i najskuteczniejszych metod zarządzania procesem produkcyjnym) i przyznaniem certyfikatu Silver Level. W niedawno opublikowanym rankingu niezawodności wg niemieckiego ADAC, Fiat Panda zajął 1. miejsce w kategorii samochodów klasy miejskiej (segment A i B).
Tyska fabryka Fiat Auto Poland zatrudnia prawie 6 000 pracowników, a z linii produkcyjnych co 35 sek. zjeżdża samochód. Niewykluczone że w tym roku zostanie wyprodukowanych w Tychach prawie 600 tys. aut, w tym rekorodowa ilość ok. 285 tys. Pand.