Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Fiat zaskoczył Niemców!!!!

"zmusiłyby Fiata do finansowego wspierania Opla, a tym samym do wystawienia się na niepotrzebne i irracjonalne ryzyko".

Fiat nie uczestniczy w spotkaniu kryzysowym, zorganizowanym przez rząd Niemiec
fot. Reuters / DOMINIC EBENBICHLER

Zaskakująca decyzja włoskiego koncernu! Fiat poinformował wczoraj, że nie uczestniczy w dzisiejszym

"spotkaniu kryzysowym"

zorganizowanym przez rząd Niemiec. Narada ta ma pomóc w poszukiwaniu inwestora dla Opla.

Według włoskiego koncernu nowe żądania finansowe General Motors (do którego należy Opel)

Pierwsza runda negocjacji z potencjalnymi inwestorami zakończyła się wczoraj nad ranem fiaskiem z powodu nowych żądań finansowych General Motors i braku gwarancji pomocy ze strony państwa niemieckiego.

Szef Fiata Sergio Marchionne oświadczył, że włoski koncern

"nie miał pełnego dostępu do kluczowych informacji, które umożliwiłyby złożenie poważnej oferty".

Zaznaczył, że Fiat pozostaje otwarty na porozumienie z General Motors i rządem Niemiec, ale też zastrzegł, że nie da się nakłonić do podejmowania "nadzwyczajnego ryzyka".

Czy to oznacza, że na palcu boju pozostała tylko Magna, czyli kanadyjsko-austriacka spółka produkująca części samochodowe?

Jak się dzisiaj okazało Magna też się wycofuje z projektu zakupu Opla!!!

Nikt nie chce już kupić Opla fot. AP / Yves Logghe
Tak kończa się wygórowane żądania. Po Fiacie teraz austriacko-kanadyjska Magna grozi, że nie ma zamiaru płacic za nowe żądania General Motors i rozważa wycofanie się z kupna Opla. Bankructwo firmy jest więc coraz bardziej prawdopodobne.

Przedstawiciele Magny i General Motors spotkali się dziś, by rozmawiać przed popołudniową naradą u kanclerz Angeli Merkel, jednak nie potrafili się dogadać - twierdzi niemiecki "Bild". Bo Amerykanie stawiają coraz to nowe warunki i domagają się coraz więcej pieniędzy za niemiecką markę.

A z negocjacji z tego co powiedział Sergio Marchionne wycofał się Fiat.

Nic więc dziwnego, że kanclerz Niemiec przyznaje, że nadszedł czas na kontrolowane bankructwo firmy. Bo Berlin całkowicie wyklucza nacjonalizację firmy. Według "Spiegla" niemiecki resort gospodarki twierdzi, że:

ogłoszenie niewypłacalności, byłoby dużo tańsze niż ratowanie Opla.

W najgorszym wypadku - zakładającym, że pracę straciłoby 25 tysięcy pracowników Opla oraz taka sama liczba zatrudnionych u poddostawców - koszty podatkowe i socjalne dla kasy państwowej wyniosłyby 1,1 mld euro. Tymczasem potencjalni inwestorzy żądają państwowych poręczeń kredytów na dużo większe kwoty: Magna - 4,5 mld euro, a Fiat - 6 mld euro.

Źródło: Internet.

Zamieścił Wajcha.
Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.