Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Mieliśmy łatać dziury

Krzyki i pogróżki z Paryża na temat kontraktu Caracali przykrywają panikę Airbusa po tym jak Norwegia i Wielka Brytania zarządziły ban cywilnej wersji Caracala (Super Puma) po wypadku w Norwegii. Czy nasi żołnierze mieli być królikami doświadczalnymi ?

Mieliśmy łatać dziury
źródło: offshorepost.com

Nie dajmy się zakrzyczeć i zahukać. Wściekłość Francuzów przykrywa ich panikę po wiosennym wypadku cywilnej wersji Caracala (Super Puma). 29 kwietnia 2016 roku cywilny Caracal (Super Puma) rozbił się koło Bergen w Norwegii, zginęli wszyscy obecni na pokładzie – 13 osób:

wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Katastrofa-smiglowca-w-Norwegii-Zgineli-wszyscy-na-pokladzie-13-osob,wid,18299011,wiadomosc.html

Władze najpierw Norwegii a potem także Wielkiej Brytanii ogłosiły tymczasowy ban na loty tego modelu helikopterów:

www.offshorepost.com/super-puma-helicopter-ban-enforced-uk-norway/

To poważny cios dla Airbus Helicopters, jako że firmy obsługujące platformy naftowe należą do największych klientów firm produkujących helikoptery. Ale skoro po wypadku cywilnego Caracala w Norwegii zaistniało podejrzenie wad konstrukcyjnych helikoptera to ban na jego loty jest rzeczą logiczną. Airbus podobno pracuje nad problemem.

W tym kontekście dziwne jest to, że politycy Platformy dalej bronią kontraktu Caracala, jakby nie się nie stało, czyżby dla Siemoniaka i Schetyny polscy żołnierze mieli być królikami doświadczalnymi i testować helikopter, którego problemy techniczne są w trakcie badania ? A może by tak wysłać Siemoniaka i Schetynę na długi lot nad Bałtykiem cywilnym Caracalem ?

Problemy techniczne modelu EC225 (Super Puma i Caracal) nie zraziły widać Kuwejtu, który zamierza kupić 30 helikopterów Caracal (ale o połowę taniej niż chciał za nie płacić z naszej kieszeni Siemoniak) i Tajlandii, która zamierza kupić 2 helikoptery. Ale żaden z tych krajów nie jest demokracją, w której władza cywilna wybrana przez wyborców sprawuje nadzór nad siłami zbrojnymi. Tajlandia jest wręcz rządzona przez wojsko. Jakie tam łapówki (pardon, prowizje) fruwają, nie chcemy nawet wiedzieć. Ale Polska jest demokracją i polscy podatnicy nie muszą łatać astronomiczną sumą 13 miliardów PLN dziur powstałych w budżecie Airbus Helicopters, po uziemieniu cywilnej produkcji Caracala. Czasy murzyńskości już się skończyły.


Fragment cywilnego Caracala który rozbił sięNorwegii

Image result for super puma wypadek norwegia

Zapraszamy tych panów do polatania sobie cywilnym Caracalem

Image result for schetyna siemoniak


Data:
Kategoria: Gospodarka

StanislasBalcerac

Goodbye ITI - https://www.mpolska24.pl/blog/goodbye-iti

Z Panamy przez PRL do III RP, czyli o wpływie Wizjonerskiej Strategii Inwestowania (WSI) na Polskę -- czytaj cała prawdę całodobowo -- takze na Facebook / Goodbye ITI -- i myśl samodzielnie, bez TVN24

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.