Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Kultura/Rozrywka więcej

Kolor ma ogromny wpływ na poziom sprzedaży. Wywołuje skojarzenia, często powiązany jest też z daną marką

Kolor jest pierwszym elementem, na który zwraca się uwagę. Często działa podświadomie, ale zdaniem ekspertów motywuje do zakupu. Dobrze sprzedają się przede wszystkim produkty w kolorach zdecydowanych i ostrych. Przy ich ekspozycji istotną rolę pełni także oświetlenie i zastosowanie kontrastu. Niektóre połączenia barw są już automatycznie odbierane jako informacje o promocjach czy wyprzedażach. Firmy ponadto próbują zawłaszczyć kolory, bo psychologia koloru może mieć decydujące znaczenie przy zakupach.– Kolory, które się sprzedają, to te dobrze widoczne. Zawsze chętnie będą się sprzedawały rzeczy w kolorach czerwonych, żółtych, pomarańczowych, błękitnych, zdecydowane i ostre. Wszystko zależy od tego, jaki mamy kontekst produktów, jeśli sklep urządzimy np. w otoczeniu kolorów szarych, ciemnych, to w takim otoczeniu dobrze będą wyglądały produkty kolorowe. Kolor to kontrast, ale i wrażenie wzrokowe, im bardziej jest widoczny, tym lepiej – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes dr Marek Borowiński, specjalista ds. visual merchandisingu i psychologii koloru z Shop Doctor.Decydujący wpływ na zakup mają zmysły. Odpowiednio wyeksponowane produkty mogą zachęcić klientów, dlatego duże znaczenie pełni również oświetlenie, podobnie jak zastosowane barwy i połączenia kolorów. Część połączeń kolorów wywołuje w kupujących odpowiednie reakcje.– Promocje mamy żółto-czerwone, wyprzedaże biało-czerwone i to oznaczenia, które na nas działają. Czasami nie idziemy kupić konkretnego produktu, ale w okresie promocji czy wyprzedaży te akcje bardzo zachęcają do zakupu – ocenia ekspert.Większość klientów przyznaje, że kolor jest istotnym czynnikiem motywującym do zakupów. Wykorzystują to marki, które starają się powiązać swój produkt z daną barwą. Jak wskazuje Borowiński, przykładem mogą być telefonie komórkowe, producenci słodyczy czy kosmetyków.– Wystarczy wówczas pokazać taki kolor w reklamie, został nam zakodowany i na niego reagujemy. Jeżeli pokażemy ten kolor jeszcze z symbolem, odpowiednim kształtem, nawet nie pisząc i nie wymieniając nazwy, większość z nas od razu się zorientuje. Dlatego firmy bardzo chętnie z tego korzystają – przekonuje Borowiński.Część producentów próbuje też zastrzec w Urzędzie Patentowym kolor. To jednak bardzo trudne, ponieważ nie rejestruje się kolorów podstawowych, a jedynie odcienie, których dotyczy wtórna zdolność odróżniająca.– Kolory w produktach mają też znaczenie we wskazaniu kategorii. Sklep spożywczy, który wprowadza kategorie produktów naturalnych, ze zdrową żywnością, to warto je oznaczyć kolorem, który do tego jest przynależny, czyli zielonym. Wtedy wiemy, że te produkty są zdrowe, ekologiczne – tłumaczy ekspert.Jak przekonuje Borowiński, kolory działają przede wszystkim na podświadomość, dlatego ich wpływ bywa bagatelizowany. Jak jednak zaznacza ekspert, każdy kolor oznacza coś innego, odwołuje się do innych emocji, a tym samym wpływa na zakup.– Czerwony to kolor miłości, namiętności, fizjologicznie powoduje, że powieki szybciej mrugają, podnosi się ciśnienie krwi. To jedna z najmocniej zauważalnych barw. Dlatego kolory mają znaczenie w sprzedaży i we wpływie na reklamę – podkreśla dr Marek Borowiński.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    ZMARTWYCHWSTANIE JEZUSA CHRYSTUSA WEDŁUG OBJAWIEŃ BŁOGOSŁAWIONEJ KATARZYNY EMMERICH.

    ZMARTWYCHWSTANIE

  • Avatar

    Jak przygotować się do depilacji laserowej twarzy?

    Przed przystąpieniem do depilacji laserowej twarzy warto podjąć kilka kluczowych kroków przygotowawczych, aby zapewnić skuteczność i bezpieczeństwo zabiegu. Głównym krokiem jest skonsultowanie się z doświadczonym specjalistą medycyny

  • Avatar

    Jak działa system rolet antywłamaniowych?

    System rolet antywłamaniowych działa na zasadzie zwiększonej ochrony przed próbami wtargnięcia do wnętrza budynku. Rolety te są wykonane z solidnych materiałów, które utrudniają dostęp do okna lub drzwi. Głównym celem rolet

  • Avatar

    Trendy w produkcji choinek sztucznych - co oferują nowoczesne firmy?

    Trendy w produkcji choinek sztucznych ciągle ewoluują, a nowoczesne firmy oferują coraz więcej innowacyjnych rozwiązań. Jednym z głównych trendów jest naturalny wygląd choinek, które dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów i

  • Avatar

    Jak utrzymać legowisko dla psa w czystości?

    Utrzymanie legowiska dla psa w czystości jest kluczowe dla zapewnienia zdrowego i higienicznego środowiska dla zwierzęcia. Regularne odkurzanie lub wycieranie legowiska, aby usunąć sierść, brud i inne zanieczyszczenia, pomaga utrzymać

  • Avatar

    Najlepsza kandydatka z Warszawy

    Mo­ja mat­ka, Gra­ży­na Ja­dwi­ga Świ­der­ska, wie­lo­let­nia dzia­łacz­ka UPR z cza­sów świet­no­ści tej par­tii, je­st kan­dy­dat­ką No­wej Na­dziei w te­go­rocz­ny­ch wy­bo­ra­ch sa­mo­rzą­do­wy­ch do

  • Avatar

    ANTYPOLONIZM W WYDARZENIACH PRZEDWYBORCZYCH ANNO DOMINI 2024

    TUSK

  • Avatar

    RADOSŁAW SIKORSKI JEST KOMPLETNYM DURNIEM, SPRZEDAJNĄ SZMATĄ - PAWEŁ KUKIZ O SIKORSKIM

    SIKORSKI

  • Avatar

    EWA SZTOLCMAN - KOTLARCZYK WSPOMNIENIE O URODZIWEJ AKTORCE ORMIANCE URODZONEJ W KOŁOMYI.

    SZTUKA PIĘKNA

  • Avatar

    GNOJÓWKĄ W MAESZAŁKA SEJMU SZYMONA HOŁOWNIĘ

    OBORNIK GNOJÓWKA

  • Avatar

    ARNOLD ROTHSTEIN ŻYDOWSKI GANGSTER WSZECH CZASÓW

    BANDYCI

  • Avatar

    CO TO JEST MIŁOŚĆ?

    CZY TO GRZECH?

  • Avatar

    ECHA RZĄDÓW DONALDA TUSKA .

    PAŃSTWO POLICYJNE

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.