Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Polska Lokalna więcej

Badania marketingowe tematem VI Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

Badania marketingowe tematem VI Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

Marketing miejsc to nie tylko reklamowe hasła, gadżety i logotypy. To także działania niestandardowe i wykorzystanie Internetu, bo za pomocą mediów społecznościowych można prezentować interesujące miejsca lub wydarzenia. Doskonale wiedzą o tym samorządy na Podkarpaciu. Tym bardziej, że już niedługo stolica tego województwa będzie miejscem VI edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach.

Kongres jest doskonałym forum do wymiany poglądów na temat zastosowania nowoczesnych technik marketingowych. Swoje prelekcje wygłoszą naukowcy, eksperci, a także specjaliści, którzy na co dzień zajmują się promowaniem miast i regionów. Swoją wiedzą podzieli się np. Dawid Lasek, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, który objął wydarzenie Patronatem Honorowym. Patronem Honorowym wydarzenia jest także Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej,

Jak miasto i województwo może się promować na Facebooku?

Internet daje ogromne możliwości. Miasto Rzeszów promuje się w nim m.in. poprzez serwis informacyjny www.rzeszow.pl. Obecnie planowana jest aktualizacja strony, dodatkowo utworzona zostanie strona turystyczna z wersją mobilną oraz aplikacja mobilna dla turystów. Z kolei na portalu społecznościowym Facebook działa oficjalny fanpage, który obecnie prowadzi zewnętrzna firma. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba fanów profilu „Rzeszów - Stolica Innowacji” wzrosła o 20 000 użytkowników. Od początku roku 2016 odnotowano 384 000 aktywności użytkowników w obrębie profilu. 32 000 fanów wykonało co najmniej jedną aktywność na profilu w roku 2016, co pozwala stwierdzić, iż ponad 90% fanów tworzy aktywną społeczność.

Departament Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego prowadzi profil „Podkarpackie – przestrzeń otwarta” na Facebooku oraz „visitpodkarpackie” na Instagramie. W obu kanałach opowiada o walorach turystycznych regionu, jego kulturze i tradycji. Na profilach pojawiają się teksty i galerie zdjęć. Pracownicy Urzędu śledzą też najnowsze trendy - tworzą m.in. dedykowane na Facebooka krótkie filmy, infografiki, czy panoramy 360 ukazujące atrakcje naszego regionu. Udało się także stworzyć społeczność wokół marki Podkarpackie. To przede wszystkim blogerzy, piszący o naszym regionie, ale i podróżnicy, turyści czy fotografowie. Wysyłane przez nich zdjęcia i artykuły, udostępniane są na obu profilach. Dzięki czemu stają się oni współtwórcami oficjalnej komunikacji – jako tzw. ambasadorzy marki. W comiesięcznych raportach Fanpage Trends, analizującym najważniejsze polskie strony na Facebooku profil „Podkarpackie – przestrzeń otwarta” zajmuje wysokie pozycje w kategorii Regiony. Raport opracowuje firma badawcza Sotrender.

Nowoczesny marketing to nie tylko social media

Wszystkie działania w mediach społecznościowych oraz w Internecie powinny być zawarte w strategii danej miejscowości. Przed stworzeniem takiego dokumentu należy pamiętać jednak o badaniach. Podejmowanie decyzji tylko na podstawie własnego przeczucia jest na dzisiejszym konkurencyjnym rynku mocno ryzykowne – także w przypadku samorządów.

Nasze intuicje nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością w 100 proc. Badania pozwalają nam przekonać się, jak jest naprawdę. Pozwalają też na rzetelne porównanie się z konkurentami czy dokładną charakterystykę naszych grup docelowych i ich potrzeb. Z badań uzyskujemy również informacje na temat trendów w konsumpcji mediów. Przykładowo, dzięki naszemu badaniu Gemius/PBI można uzyskać wiedzę, które serwisy internetowe są najskuteczniejsze w dotarciu do grupy internautów o określonych parametrach. Dzięki temu wiadomo, gdzie powinniśmy umieścić reklamę lub którą redakcję uwzględnić w działaniach media relations. Można też poznać trendy w użytkowaniu serwisów internetowych i sprawdzić, jak zmienia się ich popularność na przestrzeni lat, miesięcy czy nawet dni. Chociażby podczas Euro 2016 można było zauważyć szybki wzrost zainteresowania internautów serwisami o tematyce sportowej – mówi Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu.

Użyteczność badań w planowaniu strategii promocji to tylko jeden z tematów, który będzie poruszony podczas VI Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Organizatorem Kongresu zaplanowanego na 17-18 listopada 2016 roku jest firma Exacto, a Partnerami strategicznymi: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa i Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.

źródło: Exacto 

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    ARCYMISTRZ NIEMIECKICH ZBRODNI

    SS

  • Avatar

    Powstanie w Gettcie Warszawskim. Walczyli za godność

    81 lat od największego sprzeciwu zbrojnego wobec Holokaustu. Dziś rocznica powstania w getcie warszawskim.

  • Avatar

    Poczta Polska w odwrocie i co dalej ? Berlin ?

    Uśmiechnięta Polska Tuska ciąg dalszy. Po co Polsce Poczta Polska jak jest Niemiecka

  • Avatar

    PEOŚBA DO KSI

    KSI

  • Avatar

    Kibice mówią „nie” nielegalnej imigracji do Polski

    Ledwie 5,8 proc. Polaków popiera obowiązkową relokację migrantów i pakt migracyjny, zaś 81 proc. Polaków sprzeciwia się koncepcji paktu migracyjnego

  • Avatar

    Dziś obchodzimy Święto Chrztu Polski

    1058 lat temu Mieszko I przyjął Chrzest Boże błogosław Polskę.

  • Avatar

    ARMIA KRAJOWA - ARESZTOWANIE 16 PRZYWÓDCÓW POLSKIRGO PAŃSTWA PODZIEMNEGO- 76 ROCZNICA

    AK

  • Avatar

    Kiedy wojska NATO wkroczą na Ukrainę

    Prezydent Francji Emmanuel Macron oświadczył podczas wywiadu telewizyjnego, że działania lądowe wojsk zachodnich na Ukrainie będą "być może w pewnym momencie konieczne".

  • Avatar

    Bomby wybuchały w konstrukcji TU154 M zabijając wszystkich

    Mija już wiele lat od momentu, który nazwano największą tragedią po II wojnie światowej w dziejach niepodległego państwa Polskiego

  • Avatar

    Wybory i po wyborach. Refleksji kilka

    To co się dziwić jakie były i są na tych terenach wyniki wyborcze i na kogo głosowali ludzie zamieszkali w Polskich miastach. Polska wieś wybrała Polskę, patriotyzm oraz Boga.

  • Avatar

    SZANOWNI I DRODZY RODACY

    RP POLSKA

  • Avatar

    Kiedy paliwo za 5.19 zł. Kłamstwa, kłamstwa...

    "Obiecanki cacanki a głupiemu radość"

  • Avatar

    Wybierzmy Ursynów

    Zbliżają się wybory samorządowe. Poniżej przesyłam propozycję dla mieszkańców warszawskiego Ursynowa. Mam dla was dwie dobre kandydatury w wyborach do Rady Miasta i Dzielnicy.

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.