Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Premierzy w Polsce działają nielegalnie

Nie tylko premierzy ale i ministrowie będący jednocześnie posłami. Prawo tworzy się w Polsce głównie dla legalizacji bezprawia i przy założeniu że nikomu się nie zechce aktów prawnych czytać a tym bardziej analizować.

Premierzy w Polsce działają nielegalnie
źródło: Internet

 

Teoretycznie ustrój demokratycznego, praworządnego, sprawiedliwego państwa zakłada podział i rozdział poszczególnych organów władzy: ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej.

Akcent należy w tym przypadku położyć na określenie teoretycznie i dodać w Polsce. Założeniem  przepisu o wykonywaniu mandatu senatora i posła jest oddzielenie legislatywy od egzekutywy. Pozornie sensowny przepis. Pozornie bowiem totalnie lekceważony.

Najpierw wyjaśnijmy sobie kiedy występuje zjawisko wyborów. Każdy powie że wówczas ,kiedy dochodzi do aktu wyborczego. Ludzie głosują i wybierają. Polacy przywykli za sprawą komuny że wyboru w zasadzie nie mają bo parlamentarzystów u nas nie wybiera się ale ustalają ich kacyki partyjne i ze swoich , nomen omen, typów zestawiają listy wyborcze. 

OK. No to teraz przejdźmy do budynku, który nie tylko swoim kształtem przypomina cyrk.

     Image result for sejm rp

 

U S T A W A
z dnia 9 maja 1996 r.

                                  O WYKONYWANIU MANDATU POSŁA I SENATORA,

Rozdział 1

Przepisy ogólne

Art. 1. 1. Posłowie i senatorowie wykonują swój mandat kierując się dobrem Narodu.

2. Posłowie i senatorowie powinni informować wyborców o swojej pracy i działalności organu, do którego zostali wybrani.

 

Art. 2. 1. Przed przystąpieniem do wykonywania mandatu poseł składa na posiedzeniu Sejmu ślubowanie następującej treści:

Ślubuję uroczyście jako poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej rzetelnie i sumiennie wykonywać obowiązki wobec Narodu, strzec suwerenności Ojczyzny i dobra obywateli, przestrzegać porządku prawnego Rzeczypospolitej Polskiej.”

   .......................................................................................................................................................

Art. 30.

W okresie wykonywania mandatu posłowie i senatorowie nie mogą wykonywać pracyna podstawie stosunku pracy w: Kancelarii Sejmu, w Kancelarii Senatu, w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, w Biurze Trybunału Konstytucyjnego, w Najwyższej Izbie Kontroli, w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich, w Biurze Rzecznika Praw Dziecka, w Biurze Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, w Krajowym Biurze Wyborczym, w Państwowej Inspekcji Pracy, w administracji rządowej samorządu terytorialnego - z wyjątkiem stosunku pracy z wyboru - oraz nie mogą wykonywać pracy w charakterze sędziego i prokuratora, pracownika administracyjnego sądu i prokuratury, a także nie mogą pełnić zawodowej służby wojskowej.

                 *****************************************************************************

Stosunek pracy na podstawie wyboru (art. 73)

Wybór stanowi podstawę nawiązania stosunku pracy, wówczas, gdy obowiązujące przepisy prawa lub statuty organizacji stanowią, że osoba wybrana na określone stanowisko ma obowiązek pozostawania w stosunku pracy.

Stosunek pracy z wyboru powstaje w wyniku uzyskania mandatu i dlatego nie jest w doktrynie prawa pracy traktowany jako samodzielny. Stosunek pracy z wyboru rozwiązuje się z wygaśnięciem mandatu, którego czas jest na ogół określony z góry i dlatego zawiera podobieństwo do umowy na czas określony.

Taki układ dotyczy posłów (senatorów)  którzy zostali wybrani i zdecydowali że będzie to ich praca zawodowa.

Dyskusyjna kwestia dotyczy Premiera (i ministra) który na swą funkcję w wyborach powszechnych  wybierany nie jest -czyli czy jego zatrudnienie, a jest przecież pracownikiem zatrudnionym na etacie Prezesa Rady Ministrów (ministra), jest tożsame z nawiązaniem stosunku pracy, bowiem otrzymuje wynagrodzenie za prace.

No bo w żadnym wypadku nie odbywa się to w trybie WYBORÓW, czyli w trybie który ustawa dopuszcza .

Bowiem zgodnie z Konstytucją

Art. 154.

  1. Prezydent Rzeczypospolitej desygnuje Prezesa Rady Ministrów, który proponuje skład Rady Ministrów. Prezydent Rzeczypospolitej powołuje Prezesa Rady Ministrów wraz z pozostałymi członkami Rady Ministrów w ciągu 14 dni od dnia pierwszego posiedzenia Sejmu lub przyjęcia dymisji poprzedniej Rady Ministrów i odbiera przysięgę od członków nowo powołanej Rady Ministrów.

     

  2. Prezes Rady Ministrów, w ciągu 14 dni od dnia powołania przez Prezydenta Rzeczypospolitej, przedstawia Sejmowi program działania Rady Ministrów z wnioskiem o udzielenie jej wotum zaufania. Wotum zaufania Sejm uchwalabezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów.

 Czyli premier jest DESYGNOWANY i wraz z Rada Ministrów POWOŁYWANYprzez Prezydenta a Sejm głosuje nad Wotum Zaufania.

Głosuje nad wotum zaufania a nie wybiera .

 Żaden etap  powoływania Premiera (ministra) nie zawieraelementu AKTU  WYBORCZEGO.

Tak wiec wg mnie i Premier i posłowie Ministrowie winni albo zrezygnować z etatów w rządzie albo złożyć mandaty poselskie.

Ich pozycja jest bowiem gorsza, w świetle prawa niż Prezydenta Warszawy, który pełni funkcję z WYBORU ale posłem być nie może. To jest dopiero paradoks.

Nie dajcie się zwieść kombinatorom że powołanie warunkowane wotum zaufania sejmu jest rodzajem wyboru, bo nie jest.

Stosowanie metody pana Zagłoby wobec Rocha Kowalskiego i tłumaczenie w stylu: "Nie pisze, że to maja być konkretne wybory, np. bezpośrednie czy pośrednie no to można uznać że był wybór to takie samo tłumaczenie jak złodzieja przed sądem w stylu ; " nie ukradłem tylko wziąłem".

Nie można przecież być rzeźnikiem i baranem choć w  naszym Sejmie widać mnóstwo baranów zachowujących się jak rzeźnicy (dożynają watahy).

Dochodzi do paradoksów gdy w trakcje głosowania wotum nieufności dla ministra ma on prawo oddać głos i być sędzią we własnej sprawie albo popierać własny projekt. A przecież wystarczy przewaga tylko jednego głosu.

            Image result for tusk kopacz kaczynski

Tak wyglądają wybory. I pamiętajcie lawy rządowe są wydzielone od ław poselskich, bo są to oddzielne instytucje, aby nie dopuścić do konfliktu interesów.

 

d6384dad5fb3a92bf1e9ba5e1f61d791,0,0.png

Data:
Kategoria: Polska

Nathanel

Nie_Co_Dziennik - https://www.mpolska24.pl/blog/nie-co-dziennik1111

Zwykły człowiek, jak wszyscy. Motto: Ja informuję, Ty decydujesz. Czytasz tego bloga na własną odpowiedzialność. Skargi i zażalenia nie będą przyjmowane. © Copyright by Nathanel. All rights reserved.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.