Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Blogerzy więcej

Organizacje konsumenckie domagają się ograniczenia reklam niezdrowej żywności

Europejska Organizacja Konsumentów chce ograniczenia reklam niezdrowej żywności dla dzieci. Unia Europejska miałaby wprowadzić odpowiednie regulacje i do tego zmierzają działania połączonych organizacji konsumenckich.

Organizacje konsumenckie domagają się ograniczenia reklam niezdrowej żywności
źródło: pixabay.com

Dwa lata temu podobne ograniczenia wprowadzili w Polsce niektórzy nadawcy, powołując się na Ustawę o radiofonii i telewizji. Teraz ta kwestia miałaby być odgórnie i dla wszystkich nadawców uregulowana przez Unię Europejską.

Dane Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) pokazują, że jedno na troje dzieci w Europie ma sporą nadwagę lub cierpi na otyłość, a odpowiedzialne są za to pojawiające się w mediach na przekazy marketingowe, promujące niezdrową żywność, np. słodycze, słone przekąski czy gazowane napoje.

Połączone organizacje konsumenckie z Europy zaapelowały do UE o zaostrzenie regulacji dotyczących reklam żywności skierowanych do dzieci, a zwłaszcza emisji takich treści w telewizji oraz na platformach wideo przed lub w trakcie programów przeznaczonych dla dzieci oraz w godzinach, kiedy dzieci mają najczęstszy dostęp do telewizji. Zdaniem ekspertów problemem jest to, że dzisiaj głównie producenci żywności sami decydują, które z ich produktów są wystarczająco zdrowe, żeby reklamować je jako przeznaczone dla dzieci. - Jeśli UE tego nie zmieni, to nadal dozwolone będzie zachęcanie dzieci do konsumpcji przesłodzonych płatków i ciasteczek - dodaje Monique Goyens z Europejskiej Organizacji Konsumentów.

źródło: www.aktywniepozdrowie.pl

Data:
Tagi: #
Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Swarco
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.