Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Samobieżny jednoszynowiec skróci podróż z 2 h do 10 minut.

Wyobraź sobie, że zamiast tracić godziny w miejskim korku pewnego dnia możesz przelecieć nad nim za cenę tylko nieznacznie wyższą niż opłata za przejazd w metrze.

Samobieżny jednoszynowiec skróci podróż z 2 h do 10 minut.
źródło: Internet

To marzenie spełnia SkyTran, samobieżny podniebny jedno torowiec zaprojektowany do podróży 7 metrów nad ziemią, podróżujący z szybkością  do 230 km/h. System zmieniłby dwugodzinny koszmar jazdy samochodem po mieście w 10 minutową przygodę mówi  szef SkyTran Jerry Sanders.

 JerrySanders_CEOskyTran 002

 

Pierwsza trasa ma być uruchomiona w Lagos w Nigerii w 2020 roku.

Lagos cierpi na najbardziej dokuczliwe korki miejskie na świecie. Wystarczy wiedzieć że jest to metropolia dwa razy większa niż New York City na podobnej powierzchni i rozwija się najszybciej na ziemskim globie.

Aby pozbyć się problemów z miejską komunikacją należy się wznieść ponad nią. Dosłownie.

SkyTran otworzył 300 metrową stację testową na kampusie Israel Aerospace Industries niedaleko Tel Awiwu pod koniec roku 2015. Do końca 2016 roku rozpocznie budowę 40 km. toru  w Lagos (dokładnej trasy w mieście jeszcze nie zaplanowano).

Projektantem jest  Doug Malewicki, inżynier z Ames Research Center NASA, który podwiesił 150 kg, "łupinki" do pojedynczej szyny przy pomocy magnesów. 

  giphy (21)

NASA i SkyTran zaprojektowały  cztery różne rodzaje pojazdów ze stali i aluminium: jeden, który może pomieścić dwie osoby, inny może pomieścić cztery, jeden dla osób niepełnosprawnych i jeden dla większych ładunków. Oto najnowszy prototyp:

 NASA and SkyTran designed four different types of steel and aluminum pods: one that seats two people, one that seats four, one for the disabled, and one for larger cargo. Here's the latest prototype:

Tradycyjny napęd szybkiej kolei wykorzystuje szyny:

giphy (23)

Tak jak powyżej w Japonii.

Szyna aluminiowa Skytrans korzysta ze zjawiska lewitacji za pomocą grawitacji, magnesu i krótkich "eksplozji"  energii elektrycznej.Gdy pod osiągnie prędkość  onad15 km/h, nadal szybuje i przyspiesza bez dodatkowego zasilania.Skytran wykorzystuje tę samą ilość energii elektrycznej jak dwie suszarki do włosów.

Ma potencjał osiągnięcia prędkości do 230 km/h ale w Lagos na początek podróżować będzie od 60 do 110km/h.

Koszt budowy wynosi ok 13 mln.$ za 1,6 kilometra trasy podczas gdy koszt budowy linii metra o tej długości kształtuje się na poziomie 160 mln.$.


 spacer.gif 


Pasażerowie mogą zamówić przejazd przez internet wybierając stację początkową i docelową. System nie wymaga rozkładu jazdy, Klient korzysta z pierwszego najbliższego pojazdu.Następnie system SkyTran wysyła pasażera  automatycznie do miejsca przeznaczenia. Jeśli kapsuła musi zatrzymać się na stacji, jest kierowana   do innej szyny tak, że  można z niej wysiąść.  Teoretycznie wsiadanie i wysiadanie z kapsuły  nie zatrzyma ruchu

giphy (20)

 

Jak Wam się podoba perspektywa takiego widoku miasta i czystego w nim powietrza?

 

0f89667b3e6ebe0ac4a7a1dafe3c132e,0,0.png

Data:

Nathanel

Nie_Co_Dziennik - https://www.mpolska24.pl/blog/nie-co-dziennik1111

Zwykły człowiek, jak wszyscy. Motto: Ja informuję, Ty decydujesz. Czytasz tego bloga na własną odpowiedzialność. Skargi i zażalenia nie będą przyjmowane. © Copyright by Nathanel. All rights reserved.

Komentarze 4 skomentuj »

Kompletna bzdura i wybitne nieporozumienie. Jaki ma sens zdanie: "skróci podróż z 2 h do 10 minut."? Szczególne w współczesnym świecie. Co niby człowiek ma zrobić w owe dwie godziny? A kiedy żyć? To nie średniowiecze, gdzie człowiek musiał być niemalże wszędzie i dopilnować interesu. A gdzie uroki życia? Kiedy być szczęśliwym?

Nie filozofuj zadając idiotyczne pytania tylko napisz coś mądrego. Taki komentarz to faktycznie bzdura i wybitne nieporozumienie dokumentujące jedynie chęć zaistnienia.

Kiedy człowiek ma żyć? Ani choćby przez te dwie zaoszczędzone godziny.

Linia jest jednokierunkowa czyli trzeba wybudować 2 linie co podwaja koszty.
Pytanie jaka jest przepustowość linii?
Jeśli 100 osób zamówi wagonik do Centrum i 100 wagoników każdy po 150 kg spotka się na przystanku to otrzymamy korek godny XXI wieku.

Nie sądzę. Kapsuły to nie tramwaje w Warszawie. Stacje mogą dysponować dowolną ich ilością. Zjeżdżają i wjeżdżają bez kolizyjnie i tak zmieniają trasę. Na razie trudno to sobie wyobrazić. Nawet uszkodzony pojazd nie blokuje linii bo nie jest mechanicznie podwieszony. Ciekawe tylko jaki wpływ na organizm człowieka ma utrzymywanie pojazdu w stanie lewitacji. Jesteśmy w końcu urządzeniem elektrycznym

Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.